Uredništvo Imunoglukan P4H<sup>®</sup>
Početna>Imunoblog>Zanimljivo> Prekomjerni umor i iscrpljenost: kako si možemo pomoći

Prekomjerni umor i iscrpljenost: kako si možemo pomoći

Prekomjerni umor vrlo je česta pojava s kojom se susreće većina ljudi. Povećani umor često se javlja tijekom oporavka od viroza ili drugih infekcija. Iako umor od akutnih bolesti obično brzo prolazi, mnogi se ljudi bore s dugotrajnim umorom. To se očituje raznim znakovima koji mogu biti tjelesni, mentalni ili emocionalni.

 

 

Najčešći je znak prekomjernog umora iscrpljenost koja se ne smanjuje nakon odmora ili spavanja. Česti su znakovi koji prate iscrpljenost: 

  • nedostatak motivacije i apatija
  • bolovi u mišićima
  • dnevna pospanost
  • problemi s koncentracijom
  • probavni poremećaji (nadutost, zatvor, proljev...)
  • glavobolja
  • razdražljivost
  • usporeno vrijeme reakcije
  • tegobe s vidom

Uzroci dugotrajnog umora mogu biti različitog podrijetla. Važno je da pokušamo pronaći uzrok svog umora jer to olakšava odabir mjera koje će nam pomoći poboljšati stanje.

Najčešći su uzroci prekomjernog umora:

  • nedostatak sna
  • poremećaji disanja tijekom spavanja (apneje)
  • loše prehrambene navike
  • slabokrvnost
  • mentalni uzroci (depresija, tjeskoba, emocionalni stres...)
  • poremećaji rada štitnjače (hipotireoidizam)
  • pretjerana konzumacija kofeinskih napitaka
  • infekcije mokraćnog sustava
  • dijabetes (šećerna bolest)
  • dehidracija
  • srčane bolesti
  • noćni rad i rad u smjenama
  • alergije na hranu

Ustrajni umor ometa nas u životu jer nam ponestaje energije za svakodnevne zadatke i aktivnosti. Međutim, dugotrajna iscrpljenost također može izazvati razne akutne i kronične bolesti, stoga je vrlo važno voditi računa o sebi te pokušati raznim mjerama ukloniti umor.


Ustrajni umor ometa nas u životu jer nam ponestaje energije za svakodnevne zadatke i aktivnosti.

Kako si mogu pomoći?

1. Poboljšajte svoje navike spavanja

Kvalitetan san prvi je korak k smanjenju umora. Za dobar san treba voditi računa o dobroj higijeni spavanja, što se postiže ovim mjerama:

  • Idite na spavanje i ustajte svaki dan u isto vrijeme.
  • Pazite da temperatura u spavaćoj sobi bude primjerena.
  • Spavajte u tamnom i mirnom prostoru.
  • Izbjegavajte gledati u ekran (telefon, tablet, televizor) barem sat vremena prije spavanja.
  • Ne jedite najmanje 90 minuta prije spavanja.
  • Smirite se fizički i psihički prije spavanja.

2. Poboljšajte svoje prehrambene navike

Zdrava i uravnotežena prehrana pomoći će vam da imate više energije. Stručnjaci savjetuju da izbjegavate brzu i nezdravu prehranu te da jedete puno svježeg voća i povrća bogatog vitaminima te mineralima. Izbjegavajte grickalice s puno šećera jer one mogu potaknuti pad energije. Jedite manje obroke više puta dnevno. Važno je da ne pijete kofeinske napitke u popodnevnim ili večernjim satima ili da ih potpuno ukinete.

3. Povećajte tjelesnu aktivnost

Redovita tjelesna aktivnost može značajno poboljšati san i smanjiti umor. Mnoga su istraživanja pokazala da su ljudi koji se redovito bave sportom manje umorni od onih koji se ne bave sportom. Stručnjaci preporučuju da puno vježbate kako biste povećali energiju, ali s umjerenim intenzitetom. Primjerice, preporučene tjelesne aktivnosti su hodanje, joga i umjereni treninzi snage.

4. Planirajte svoje dnevne i tjedne obveze

Umor je često posljedica pretjeranog psihičkog napora. To može utjecati na slabije spavanje, ali i na to da se osjećate slabije tijekom dana. Planiranjem obveza možete izbjeći preopterećenost i smanjiti umor. Međutim, također biste trebali uključiti vrijeme za opuštanje i odmor u svoju svakodnevicu i ravnomjerno ga rasporediti po danima, jer izmjenična razdoblja vrlo intenzivnog rada i nerada također povećavaju umor. Istodobno je važno da ne očekujete previše od sebe i drugih te da ne postavljate nerealne ciljeve, što će sigurno pomoći u poboljšanju vašeg mentalnog zdravlja.

5. Imunoglukan P4H®

Imunoglukan P4H® je dodatak prehrani koji sadrži prirodni Imunoglukan®, vitamin C i cink. Imunoglukan P4H® blagotvorno utječe na zdravlje i tjelesnu otpornost. Vitamin C pomaže u smanjenju umora i iscrpljenosti.

Ako je umor popraćen i drugim simptomima ili ne možete poboljšati stanje navedenim mjerama, savjetujemo vam da posjetite liječnika.

 

 

Izvori:

https://www.webmd.com/balance/how-tired-is-too-tired#1

http://www.drmed.org/wp-content/uploads/2014/06/XIV-62.pdf

https://www.medicalnewstoday.com/articles/248002.php#causes

https://www.onhealth.com/content/1/causes_of_fatigue

 

 

Dodatak prehrani Imunoglukan P4H® ne smiju koristiti bolesnici s presađenim organima. Bolesnici koji su na terapiji imunosupresivima mogu uzimati Imunoglukan P4H® samo nakon savjetovanja s liječnikom. Preporučene dnevne doze ne smiju se prekoračiti.

Dodatak prehrani nije nadomjestak ili zamjena uravnoteženoj prehrani.